Skip to main content

Audience Intelligence

Web users are at the heart of the advertising eco-system. Accurately modeling users and predicting their intent is key to the success of our online advertising business. A Web user's intent is influenced by a variety of factors, including demography, context, and social networks. It is important for us to also understand the user's hidden intent, based on actions including search queries, browsing history, and various other activities. Along with user intent modeling, privacy concerns are a business imperative. In this research area, we develop algorithms related to user intelligence around user profiles, user behaviors and targeting, user intent, user interaction, and privacy preserving methods and algorithms.

A brief introduction of the tools in this category is provided below. You can explore more by clicking on each individual tool.

Demographics Prediction
This tool predicts a user's age, gender, and other demographic information, based on their online behavior, such as what queries they search online and what Web sites they visit. It lets merchants learn more about their customers before bidding for keywords.

Detecting Online Commercial Intention
Web page searches display two levels of commercial intent: informational and transactional. This tool can detect customer intent to acquire information or to purchase products based on their search queries or recently visited URLs. For example, if a customer searches for "canon digital camera," it is likely that they want to purchase a Canon digital camera; therefore, the online commercial intent is strong, with a confidence level larger than 0.5. This tool can be used to find keywords that have low bid density (low price), but high commercial value.

Explore MSN
This tool provides an integrated system that helps publishers to understand the content of their websites and how end users use the content. Here we use MSN portal web site as an example to showcase these technologies. By indexing the Web pages of the site and analyzing Web log of the pages, publishers can rank pages according to their keywords or topics and demographic or geographic information. The result can help publishers understand the advertising opportunities and optimize their ads placement.

Benefits of this article:
  • Business people knows about internet marketing which reduces direct marketing expenses.
  • additional knowledge for Search engine marketing executives

Popular posts from this blog

மூக்குத்தி அணிவது ஏன்?

தமிழர் பண்பாடு
மூக்கு குத்துவது, காது குத்துவது துளையிடுவது உடலில் உள்ள வாயுவை ,காற்றை வெளியேற்...றுவதற்கு.
கைரேகை, ஜோசியம் பார்ப்பவர்கள் ஆண்களுக்கு வலது கையும் பெண்களுக்கு இடதுகையும் பார்த்து பலன் கூறுவது வழக்கம்.
ஆண்களுக்கு வலப் புறமும் பெண்களுக்கு இடப் புறமும் பலமான, வலுவான பகுதிகளாகும்.
ஞானிகளும் ரிஷிகளும் தியானம் செய்துபோது வலது காலை மடக்கி இடது தொடை மீது போட்டு தியானம் செய்வார்கள். இதற்கு காரணம் இடது காலை மடக்கி தியானம் செய்யும் போது வலது பக்கமாக சுவாசம் போகும். வலது என்றால் தமிழில் வெற்றி என்று பொருள். வலது பக்கமாக சுவாசம் செல்லும்போது தியானம்,பிராத்தனை எல்லாம்

கண்டிப்பாக பலன் தரும்.
இந்த நாடியை அடக்குவதாக இருந்தால் வலது பக்க சுவாசத்திற்கு மாற்றவேண்டும். அதே மாதிரி ஒரு அமைப்புத்தான் மூக்குத்தி.

நமது மூளைப் பக்கத்தில் ஹிப்போதெலமஸ் என்ற பகுதி இருக்கிறது. நரம்பு மண்டலங்களை கட்டுப்படுத்தக் கூடிய, செயல்படக் கூடிய அளவு சில பகுதிகள் உள்ளன.

அந்தப் பகுதியில் சில உணர்ச்சி பிரவாகங்கள் உள்ளன. இதனைச் செயல்படுத்துவதற்கு
அந்தப் பகுதி துணையாக இருக்கிறது. இப்படி இந்தப் பகுதியை அதிகமாக செயல…

source of program, dropdowns

Choose a question ... What is your primary frequent flyer numberWhat is your library card numberWhat was your first phone numberWhat was your first teacher's nameWhat is your father's middle nameYour mother's maiden nameYour first pet's nameThe name of your elementary schoolYour elementary school mascotYour best friend's nicknameYour favorite sports teamYour favorite writerYour favorite actorYour favorite singerYour favorite songThe name of the street you grew up onMake and model of your first carThe city where you first met your spouseWhat town were you born in?What town was your father born in?What is the name of the hospital in which you were born?What is the first name of your best childhood friend?What was the name of your primary school?What town was your mother born in?What is the name of the first company / organization you worked for?What was your favourite food as a child?What is the title of your favourite book?Who is your favourite author?Who is your a…